SELIDBA -KAKO JE PREŽIVJETI I OLAKŠATI PROCES


obitelj koja se pakira zbog preseljenja

Kako Preživjeti i Olakšati Proces

Kupili ste novi stan ili kuću i vašem veselju nema kraja. Već se zamišljate kako uživate u novom prostoru, pozivate rodbinu i prijatelje, zabavljate se….. ali prije svega, potrebno je odraditi jedan ne tako nebitan te izuzetno naporan i iscrpljujući detalj – selidbu!

Selidba je često stresan i iscrpljujući proces, koji uzima dosta vremena i energije, bez obzira selite li se u novi grad, manji stan ili veći dom. Međutim, planiranje, organizacija i pravilna priprema mogu vam pomoći da prođete kroz ovaj izazov što lakše. U nastavku vam donosimo savjete i korake koji će vam pomoći da vaša selidba prođe što brže i bezbolnije.


1. Priprema je Ključ

Dobra organizacija početak je uspješne selidbe. Počnite planirati barem nekoliko tjedana unaprijed kako biste izbjegli paniku u posljednjem trenutku. Napravite popis obaveza i koraka – od pakiranja i transporta do preseljenja komunalnih usluga i adresiranja pošte. Raspored s ključnim datumima i zadacima pomoći će vam da sve držite pod kontrolom.

• Provjerite rokove ugovora: Osigurajte da znate kada morate napustiti stari prostor i kada možete ući u novi.

• Provjerite ima li priznat dopust: Provjerite sa vašim HR odjelom na radnom mjestu, imate li pravo na plaćeni dopust za vrijeme selidbe. Neke tvrtke/ustanove ga priznaju a neke pak ne. Šteta bi bila koristiti dane godišnjeg odmora ako to nije nužno, zar ne?

Osigurajte kartonske kutije, vreće, torbe i materijale za pakiranje: Trebat će vam trake, folije s mjehurićima, novinski papir i naljepnice za označavanje.


2. Sortiranje i Eliminacija Viška

Selidba je odlična prilika da se riješite nepotrebnih stvari. Prođite kroz svaki dio doma i stvari koje ne planirate zadržati sortirajte u kategorije: za donaciju ili za bacanje

• Minimalizirajte količinu stvari: Manje stvari znači manje pakiranja i troškova prijevoza.

• Donirajte ili prodajte: Ako imate odjeću, namještaj ili uređaje koji vam više ne trebaju, razmislite o donaciji ili prodaji putem internetskih platformi.

• Eko-pristup: Riješite se otpada na ekološki način – provjerite reciklažne centre u vašem gradu.


 3. Pametno Pakiranje

Pakiranje može biti najzahtjevniji dio selidbe, ali uz dobru pripremu može proći brzo i učinkovito.

• Označite kutije: Napišite što se nalazi u svakoj kutiji i kojoj prostoriji pripada (npr. kuhinjska pomagala, čaše, ručnici..). Tako ćete si olakšati raspakiravanje.

• Koristite „prvu kutiju“: U posebnu kutiju stavite osnovne stvari koje će vam trebati odmah po dolasku (odjeću, sredstva za higijenu, osnovni alat i punjače).

• Pakirajte sobu po sobu: Ovaj sustav omogućuje preglednost i smanjuje nered. Tako kad donesete stvari u novi dom, moći ćete odmah nositi i razvrstavati kutiji prema mjestu čijem sadržaju pripadaju stvari u njoj. 


4. Unajmite Profesionalnu Pomoć

Ako imate puno stvari ili se selite na veću udaljenost, angažiranje tvrtke za selidbe može biti odlična opcija. Profesionalci znaju kako pravilno rukovati vašim stvarima i osigurati sigurnu dostavu.

• Provjerite recenzije i cijene: Usporedite više ponuda kako biste pronašli najbolju uslugu za svoj budžet.

• Razmotrite osiguranje: Kod vrijednih stvari korisno je imati dodatno osiguranje tijekom transporta.


5. Koordinacija na Dan Selidbe

Na dan selidbe bit će važno održati smirenost i slijediti plan.

• Održavajte komunikaciju s timom za selidbu: Ako imate unajmljenu pomoć, koordinirajte dolazak i plan utovara/istovara.

• Pratite vremenske uvjete: Kiša ili snijeg mogu otežati transport, pa se pripremite s dodatnim zaštitnim folijama za namještaj.

• Pazite na važne dokumente: Putovnice, ugovore i druge važne papire držite pri ruci, a ne u kutijama.


 6. Dolazak u Novi Dom

Kad stignete na novu lokaciju, najvažnije je postaviti osnovne stvari kako bi vaš prostor što prije bio funkcionalan i ugodan.

• Postavite osnovni namještaj: Prvo namjestite krevet i osnovne kuhinjske elemente kako biste se mogli opustiti.

• Raspakiravajte postupno: Nemojte se forsirati da sve raspakirate isti dan – krenite s najvažnijim stvarima.

• Prilagodite se novoj okolini: Prošetajte kvartom i upoznajte susjede, što će vam pomoći da se osjećate ugodnije. Pronađite najbliže trgovine i popratni sadržaj koji vam je nužan za dnevno funkcioniranje.


7. Administrativne Obveze nakon Selidbe

Selidba nije gotova kad unesete kutije u novi dom – postoje i administrativni zadaci koje treba riješiti.

Promijenite adresu: Promijenite osobnu, obavijestite banke, tvrtku u kojoj radite, osiguravatelje i druge institucije o novoj adresi. Ažurirajte prezime na poštanskom sandučiću.

• Preselite komunalne usluge: Prijavite struju, vodu, internet i druge usluge na novu adresu.

• Provjerite sigurnosne postavke: Ako imate nove brave ili alarmne sustave, postavite ih prema potrebi.


Iako selidba može biti stresna, uz dobru pripremu i planiranje možete je proći bez većih problema.

Organizacija i pametno pakiranje pomoći će vam da proces bude brz i učinkovit, dok će angažiranje profesionalne pomoći smanjiti stres. Raspodjela zadataka između ukućana također je jako bitna a možete razmišljati i korištenju neki besplatnih programa/aplikacija za organizacije projekata (Notion, Asana, Trello, Slack…) kako bi sve bilo vrhunski isplanirano.

U konačnici, važno je zadržati pozitivan stav i gledati na selidbu kao na priliku za novi početak. S pravim pristupom, vaša nova avantura može početi bez stresa i s osmijehom.